U Nišu sve deluje sveže, čak i je i vazduh svež

Studenti iz Poljske u poseti Nišu

Niš je poslednjih godina sve češća destinacija stranim turistima koji žele da osvoje nove horizonte. Bez obzira na to što je leto odavno prošlo kao i svi letnji festivali, strani turisti posećuju Niš i uživaju u svemu što im ovaj grad pruža.

PIŠE Marija Vidojković, apsolvent žurnalistike

Tako je četvoro poljskih studenata sredinom oktobra svratilo u Niš da se odmori od svog putovanja do Turske. Jedan od njih je već bio u Srbiji, ali troje nisu, i za svoju prvu posetu odabrali su baš Niš.

Olaf, student koji je do sada bio nekoliko puta u Srbiji, svojim drugovima je pričao o Nišu, jer je na jednom putovanju upoznao dvoje ljudi iz Niša sa kojima je počeo da se druži. On obožava Srbiju, posebno neke srpske specijalitete kao što su rakija i pljeskavica, a ima želju i da se provoza Jugom. Njihov prvi utisak izgledao je ovako:

Patryk: Kada smo prešli granicu primetio sam mnogo uticaja sa severa. Zgrade su izgledale tužno, skoro da nije bilo ljudi na ulicama… a onda smo došli u Niš, totalno drugačiji grad, topao i nasmejan.

Michael: Ja stvarno moram da istaknem da mi se veoma sviđa vaša gostoprimljivost i briga o gostima, zato što smo mi Poljaci slični po tom pitanju.

Monika: Ja sam prvi put u Nišu i Srbiji, i mogu da kažem da mi se Niš veoma sviđa.

Studenti su imali priliku da obiđu širi centar grada koji im se veoma dopao, posebno kej i Tvrđava. Pošto su u Nišu proveli samo jedan dan, nisu mogli da obiđu ni jedan niški klub ili kafanu jer je bila nedelja i ništa nije radilo. Probali su pljeskavicu i rakiju, a posebno im je bilo interesantno to što se uz pljeskavicu mogu dobiti svi prilozi besplatno. Najviše im se dopalo to što uvek ima ljudi na ulicama koji su dobro raspoloženi.

Monika:  Ljudi su prijateljski raspoloženi. Kada nam je bila potrebna pomoć oko pronalaženja stana našeg prijatelja svi su se baš trudili da nam objasne kako da dođemo tamo. Naši prijatelji su nam ostavili čitav stan na raspolaganju, što je bilo neverovatno i lepo sa njihove strane i sigurna sam da nikada neću zaboraviti ovo.

Michael: Moram da kažem da sam primetio da su ljudi u Nišu veoma, veoma topli i brižni prema svojim gostima, čak i ako su stranci! Kada smo pitali neke ljude gde je gradska bolnica, dobili smo veoma dobro objašnjenje kako da dođemo do tamo sa osmehom na njihovom licu.

Patryk: Niš ima približno isti broj stanovnika kao i Lublin odakle sam ja, takođe je studentski grad.. ali ovde ima više studenata na ulicama, ove večeri bio je studentski praznik za mene. Erasmus u Nišu, definitivno!

Neki od njih su priznali da su došli sa predrasudama:

Patryk: Balkan… Odavno sam čuo nešto o vama. Sada se ne sećam baš najbolje šta tačno. Ove godine sam po prvi put upoznao neke ljude iz Srbije u Španiji, bili su super, nasmejan, zabavni i ludi za žurkama. Sada idem za Istanbul kroz Balkan. Za Srbiju sam mislio da je zemlja ljudi koji nose crne kožne jakne, da su mafijaši koji piju dosta rakije. To je tačno, ali samo za rakiju. Ljudi su druželjubivi i predusretljivi. Osećam se veoma bezbedno na ulicama grada. Niš deluje kao mesto stvoreno za studente. Iako je to grad koji je star oko 2.000 godina u Nišu sve deluje sveže, čak i je i vazduh svež. Ovde nema znakova rata, osim spomenika pored Tvrđave i u centru. Ako sam se nečega plašio pre dolaska u ovaj grad, više  ne osećam nikakav strah. Nadam se da ću ponovo doći na Balkan, u Srbiju i Niš. Nadam se da će i moji prijatelji iz Niša uskoro doći u Poljsku, i ja ću im rado pokazati mojh grad na tako interesantan način kako su oni meni pokazali Niš.

Na kraju svoje posete obećali su da će svratiti u povratku iz Istanbula što su i učinili. Otišli su iz Niša sa osmehom na licu i sa flašom rakije u nadi da će se ponovo vratiti, možda za Nišville.

Ostavite komentar

Objavljeno pod Grad Niš

Ostavite odgovor

