Pazite šta slušate

Intervju: Milan Nikolić, Hattrick

U prepunoj sali Studentskog kulturnog centra, 5. novembra održan je koncert u čast muzičaru Milanu Mladenoviću, frontmenu grupe EKV. Fanovi EKV-a imali su priliku da uživaju u izvrsnom izvođenju benda Hattrick iz Niša koji čine Milan Nikolić-glas, gitara; Dragan Milojević-gitara, glas; Labo Laban-bas gitara, glas; Aleksandar Stevanović-klavijature i Desko Stojimirović-bubnjevi. Specijalno za naš časopis, Milan Nikolić govori o svom radu, asocijacijama na Milanovu poeziju, rock’n’roll-u, 80-im, o današnjoj muzici…

PIŠE Anica Cvetković, učenica gimnazije

Kada se Hattrickprvi put sastao?

Bend smo oformili nas trojica 2001. godine u maju mesecu. Odmah smo se dogovorili da radimo obrade, iako imamo i neke svoje pesme. Prva svirka nam je bila u Kazandžijskom sokačetu, a kasnije smo svirali u Saloon-u. Prva EKV tribute svirka bila je 5. novembra 2004. Ovo sada nam je bio drugi tribute. U bendu smo svi fanovi EKV-a, samo što neki slušaju EKV, a neki mnogo slušaju. Ja sam postao veliki fan EKV-a posle njihovog koncerta 1991. godine u “Čairu”. Drugi put sam ih slušao na brucošijadi, isto u “Čairu”. Nastupali su još i Električni orgazam, Van Gogh i Partibrejkersi. Tu brucošijadu pamtim kao poslednju dobru. Počeo sam da ih slušam u sedmom razredu, ali sam tek kasnije shvatio šta oni sviraju. Tada mi još uvek nije bila jasna poezija Milana Mladenovića.

Koje su tvoje asocijacije na Milanovu poeziju?

Sada sa trideset godina mogu da kažem da imam asocijaciju na ljubav, na saosećanje, na mir i na rat. Na sve te stvari koje su mnogo bliske čoveku, koje proživljava svakog dana, samo možda u nekom drugom kontekstu. Moram takođe da kažem da ne bih razdvajao muziku i tekstove.

Zašto se EKV i dalje sluša ?

Možda zbog toga što poruke počivaju na nekim opštim i bliskim principima koje čovek doživi u danu, mesecu, godini… Oni prenose poruku na neki neuobičajen način. To nije ono što su ljudi navikli da čuju.

Mišljenja o tome koji je najbolji album su različita. Da li bi možda izdvojio neki album po nečemu?

Mišljenja oko toga nikada neće da se usaglase. Mišljenja recimo kritičara i običnog čoveka koji je fan EKV-a. Neki kažu da je „S vetrom u lice“ najbolji album, a neki da je najkomercijalniji. To mi je možda najteže pitanje. Nisam nikada razmišljao o tome da izdvajam neki album koji mi je posebno drag. Možda bih „Ljubav“ i „Samo par godina za nas“ vezao u jedan dupli album, jer su po načinu izražavanja i po načinu sviranja slični na neki način.

Koji su ti omiljeni stihovi?

„Mi to možemo zajedno“, „Ja sam uvek spavao sa tvojim imenom na usnama“, „Kada želim da kažem ja, ja kažem mi. Kada mislim o sebi, u stvari mislim o nama“. Ima ih još mnogo, ne bih mogao da izdvojim jedan kao najbolji ili kao vodilju.

Mnogi vezuju njihove tekstove za drogu i smatraju da se oni na to odnose. Kakvo je tvoje mišljenje o tome?

Uvek će postojati ljudi koji vezuju njihove tekstove za drogu. Ti ljudi nikada neće voleti, ni slušati EKV. To je njihov izbor, njihova stvar. Ja naravno, nisam saglasan s tim stavom. U ovoj zemlji je priča o narkomaniji i dalje tabu tema. Kada ova zemlja postane takva da te vrlo osetljive i ozbiljne teme ne budu tabu, možda će tada ti ljudi shvatiti da su možda pogrešili.

Milan Mladenović je jednom prilikom izjavio da mu nije žao što je protraćio vreme na jednu tako neozbilnju stvar kao što je Rock’n’Roll. Da li si saglasan s tim da je to neozbiljna stvar?

Zavisi iz kog ugla se gleda. Ako kažemo da je Rock’n’Roll način razmišljanja i način života, ne mogu reći da je neozbiljna stvar. Mislim da je on to rekao u jednom drugom kontekstu i u tome se i vidi njegova veličina. Mislim da nije hteo da veliča to što radi. Iz svakog njegovog intervjua se vidi kako je on, u stvari, kao obična osoba iz komšiluka. Nije se uopšte osećao kao zvezda. Svoju najveću popularnost je doživeo nakon petog-šestog albuma. Nije nikuda žurio, to mu je samo došlo.

Da li je tačno da je sećanje na 5. novembar obeleženo samo u Nišu i šta misliš zašto?

Zato što smo se mi setili priče i zato što imam to zadovoljstvo da sviram sa ljudima koji mnogo vole i poštuju EKV. U sredu kada smo svirali reprizu obećao sam da više nećemo opet da čekamo šest godina da ponovimo tribute. Načuo sam, ali nije sigurno, da je grupa „Krug“ takođe održala svirku u Beogradu.

Da li misliš da se bolje živelo 80-ih ili danas?

Ne znam koliko sam ja mogao da vidim 80-te. U 90-im sam završio srednju školu, shvatio vrlo dobro šta je rat, šta je kad nemaš, šta je inflacija… Ima mnogo ljudi koji spominju tu konstataciju od umetnika, javnih ličnosti, pa sve do običnog čoveka. Iz mog ugla, ugla muzičara, mogu da kažem da je bilo mnogo više kvalitetne muzike.

Koga ceniš od današnjih muzičara?

Tu je uglavnom ta stara garda. Mada, delim muzičare koje poštujem zbog njihovog minulog rada, a ne slušam njihovu muziku, kao što je Bajaga ili Vlado Georgijev. Naravno da poštujem sve te ljude, jer je iza njih ozbiljan rad i ozbiljna produkcija. Međutim, više volim da slušam nešto što je alternativno, nešto što je vezano za New wave… Volim da čujem Ramba Amadeusa, Block Out, Disciplinu kičme, zatim Generaciju 5, Smak, Masima Savića, Giboni, sigurno sam nekoga ispustio…

Koju muziku bi preporučio današnjoj omladini da sluša?

Preporučio bih im da slušaju Rock’n’Roll. Takođe, da slušaju i stranu muziku, ne samo našu. Jer od stranih muzičara kupujemo mnoge stvari i za njima kaskamo sigurno pet godina… Poručio bih im da paze šta slušaju i da dobro razmisle da li je to dobro ili loše. Ono što je bitno kad nešto slušamo jeste šta taj neko ima da kaže i kakvu poruku šalje…

Šta Hattrick ima u planu za dalje?

Trenutno radimo EKV tribute, imamo još dva grada zakazana, to su Paraćin i Kosovska Mitrovica. Inače, u Kosovskoj Mitrovici smo već radili, tamo ljudi obožavaju EKV. Za Novu godinu najverovatnije sviramo negde van Niša…

Ostavite komentar

Objavljeno pod Kultura

Ostavite odgovor

