Nisomnia – uspešna priča

Specijal Nisomnia

Za nama su tri dana fantastičnih žurki na Live i DJ stejdževima Nisomnie. Velika posećenost Live stejdža, pored dobrih svirki, je sigurno ono što je obeležilo ovogodišnju Nisomniu. Na iznenađenje mnogih posetilaca DJ stejdž je imao mnogo manje publike, a tek u kasnije sate su se mogli videti obožavaoci ove vrste muzike. Međutim, sveukupni utisak je da je i pored mnogih kritika na račun Nisomnie zbog toga što nema mnogo poznatih bendova festival oduševio nišku publiku, kao i mnoge goste iz drugih gradova Srbije.

PIŠE Marija Stanojević, student elektrotehnike

Prve večeri su je otvorila niška grupa Margita je mrtva, a nakon njih su na binu izašli Sevdah Baby, beogradski bend kome su se tokom nastupa pridružili Šobaja i Lu Beni, a definitivno najveće oduševljenje publika je pokazala za pesmu Chit chat, koja je i jedan od njihovih najvećih hitova. Publika je bila fantastično zagrejana kada je na scenu stupio kvartet iz Moskve, Tesla Boy, koji su atmosferu digli do vrhunca i zahvaljujući fantastičnom izvođenju bili najbolji bend te večeri. Posle njih na scenu je stupila grupa Plasma, koji su svojim fantastičnim izvođenjem, pokazali da u mnogome mogu da pariraju bendu koji je svirao pre njih. Poslednji nastup te večeri nažalost je održan pred veoma malobrojnom publikom, ali Utah Jazz je pokazao da ume da ima šta da predstavi. Prve večeri je možda bilo i najviše ljudi u odnosu na ostale dve večeri festivala, a publici su se predstavili Human, Nemus, dont Live!, STEVE MILL, Igor Krsmanovic, Spirko koji su bili inspirativni za poklonike tehno muzike.

Drugo veče smo uživali uz kombinaciju fanka, ritma i bluza sa uticajima džeza koji su osnovno obeležje nastupa grupe Sizife, daj kamen! Zatim je usledio niški džez sastav EYOT, a onda i hrvatsko-srpski sastav Goribor čije izvođenje je bio uživanje za publiku, koja je pristigla u velikom broju bez obzira na kišu koja je lila celog dana. Srećom, tokom večeri pune predivnih koncerta ipak nije bilo padavina. Potom je usledio beogradski bend Drakwood Dub, koji su možda jedini predstavnici elektro popa kod nas, a koje je publika sa nestrpljenjem dočekala. Inzvanredna atmosfera nastavila se uz još jedan beogradski bend Svi na pod, koji je trenutno u jeku popularnosti što pokazuje i prvo mesto na Jelen Top 10 listi. Veče se završilo uz Kendi Darlings i Gentlemen… NOT!. Na DJ stejdžu su nastupali DeeZeeJay, N-tchbl i Grooyah iz Niša. Sat i po posle ponoći pred publikom se pojavio i AGARIC iz Nemačke, a zatim su ponovo na red došle Nišlije Aleksandar Milić i Tektonika DJs: Vukadin i Peda.

Treće veče će biti zapamćeno po Čupinom memorijalu, ali i po revijalnim nastupima mlade grupe Brmbrm, prošlogodišnjih pobednika ovog takmičenja i Mateji Jezdiću, desetogodišnjaku koji je oduševio publiku na Nisomnii. Naš časopis je želeo da sazna nešto malo više o ovim muzičarima, pa smo razgovarali sa Dimitrijem Simovićem iz Brm Brma i sa Matejom.

Mateja Jezdić

Mladi 018: Koliko je na uspeh vašeg benda uticalo osvajanje prve nagrade prošle godine?
Dimitrije Simović: Ja mnogo cenim Čupin memorijal, zato što je to bio ujedno i naš prvi nastup i pobeda što je naglasilo dalju karijeru. Nadam se da smo stigli donekle. Ljudi su čuli za nas.
Mladi 018: Večeras je bilo sjajno, digli ste atmosferu u publici. Reci mi, kako ste vi to doživeli?
Dimitrije Simović: Meni je sve prošlo u deliću sekunde. Trebace mi možda i cela noć da skupim utiske, popričam s ljudima, čujem njihovo mišljenje i uporedim ga sa mojim. Sada sam pod adrenalinom i čini mi se da je bilo dobro.
Mladi 018: Koji su vaši dalji planovi?
Dimitrije Simović: Dalji planovi su nam da budemo najbolji na svetu, naj hard core na svetu (smeh).

Bilo je uživanje pričati sa najmlađim učesnikom ovogodišnje Nisomnie Matejom Jezdićem (10), koji međutim ima već prilično dug muzički staž.

Mladi 018: Kada si počeo da se baviš muzikom?
Mateja: Već sa tri godine, zapravo četiri, kada sam dobio prvi plastični bubanj na poklon. Voleo sam da se igram sa njim i da udaram i moji su shvatili da imam osećaj za ritam. Tako je sve počelo.
Mladi 018: Kako si se osećao na ovom nastupu?
Mateja: Imao sam malu pozitivnu tremu i bio sam uzbuđen što sam prvi put izašao na binu da sviram klavijature pred ovolikom publikom. Do sada sam u javnosti svirao samo bubnjeve.
Mladi 018: Kako je bilo učestvovati u šou Ja imam talenat?
Mateja: To je bio moj prvi nastup pred kamerama. Ja imam talenat, kao emisija mi veoma znači i uvek ću se sećati tog učešća. Zbog toga kroz šta sam sve tamo prošao sada me nije bilo strah jer sam već okusio nastupe na bini i pred velikim brojem ljudi.
Mladi 018: Kako ljudi reaguju na tvoj talenat i nastup pošto si ti mlad muzičar i još uvek… mali?
Mateja: Slobodno kažite mali (smeh).  Sviđa im se to što sviram i dopada im se činjenica da sam mali. Nailazim uvek na odobravanje i pozitivne reakcije.
Mladi 018: Hvala ti i puno sreće.

Posle Mateje je nastupio i niški Bend Gospodin Pinokio posle deset godina opet su nas oduševili fantastičnim performansom. Iz Beograda su gostovali mladi bend Etar i Tanja Jovicevic zajedno sa Rich Bich bendom. Na DJ stejdžu su nastupili Dica, H! iz Niša. Publika je polako pristigla za nastup DAGOBERT-a iz Nemačke, a zatim su nastupili Kalson iz Niša, ANTHONY ROTHER iz Nemačke i Max iz Niša.

Nisomnia je potvrdila tokom ove tri večeri da ovaj festival svakako zavređuje pažnju publike i da Niš ima šta da pokaže svojim građanima, ali i svima širom Balkana.

Ostavite komentar

Objavljeno pod Grad Niš

Ostavite odgovor

