Ja volim i poštujem žene

E – tvrđava specijal

Intervju: Struka

Nakon četiri godine poznato ime domaćeg hip hopa – Ognjen Kostić aka Struka ponovo je nastupio u Nišu u okviru festivala E – tvrđava. Tim povodom razgovaramo sa njim o nastupu, njegovoj muzici i percepciji nekih tema koje ovaj student prava obrađuje u svojim pesmama.

PIŠE Milena Stošić, apsolvent psihologije


Utisci posle svirke

Super je. Svaki put kada dođem u Niš, mada baš dugo nisam bio, dobra je atmosfera i to sam očekivao i sada. Ispostavilo se da sam bio u pravu. Ljudi koje sam ja mogao da vidim u prvim redovima su znali tekstove pesama, čak bolje od mene.

Zašto niste sa Remi izveli Ti i ja?

Nismo bili u kontaktu, ja sam Remi sad video posle 100 godina bukvalno i nismo imali ni kada to da se dogovorimo, ona je iz Zagreba, ne bi mogli ni da uvežbamo to niti se je ta pesma sada slagala ni uz moj ni uz njihov repertoar, tako da je to bilo malo neizvodljivo tj. isuviše komplikovano.

Kako je u Nišu?

Niš ima dobro razvijenu hip hop scenu, ima dosta izvođača. Stoji činjenica da sam primetio neko zadovoljstvo kod ljudi koji žive recimo u Nišu, Novom Sadu.. van Beograda. Svako mora da se bori za svoje i mislim da će stvari doći na svoje mesto. U krajnjoj instanci svi smo mi Srbi i treba međusobno da se pomažemo i da se razumemo, ali pitanje decentralizacije mora da se reši na nekom višem nivou.

Ne primećujem neku razliku kad radim ovde u odnosu na Beograd, čak mi je ovde možda i bolje nekada, jer u Beogradu je to jako često i ljudi su malo počeli da se navikavaju. Ovde su takve manifestacije malo ređe i ljudi to mnogo više cene i mnogo je bolji feed back, tako da stičem utisak da mi je nekad bolje kad nastupam negde po Srbiji i van Bograda, mada ne mogu da se žalim – i u Beogradu je dobro.

Da li tvoje pesme opisuju tvoj život?

Ne mora da bude lično iskustvo, može da bude i iskustvo ljudi oko mene. Ja se nekada stavljam i u poziciju trećeg lica i pričam o stavrima koje vidim i koje čujem. Nekada pričam i o stvarima koje lično proživljavam.

Tematika vezana za žene je umnogome zastupljena u tvojim pesmama. Ponekad, čini se, na način koji diskriminiše?

Ima pesama koje pričaju o određenoj kategoriji žena koje ja izvrgavam nekim kritikama u svojim pesmama, ali ima i pesama o pravim devojkama. Na pr. Ono što osećam. Neke još nisu objavljene ali čuće se u neko skorije vreme. Ja zaista poštujem i volim žene i baš zato se najviše gnušam kada vidim da pojedine devojke jednostavno nisu dostojne tog epiteta. To budi neki bes u meni i to je samo rekacija najnormalnija. Ta kritika treba da bude konstruktivna i da natera devojke da razmisle o svom ponašanju i da ostanu na pravom putu.

Ipak su žene u tom smislu osuđene u društvu, tj. za muškarce postoji tolerancija promiskuiteta.

Živimo na Balkanu koji je prilično konzervativno društvo i ovde muškarac i žena u tom smsilu nažalost još nisu izjadnačeni. Muškarima se to prašta, čak im se to i pripisuje kao neka vrlina a devojke se za iste stvari kritikuju i ja se ne slažem sa tim. Mislim da ako muškarac ima pravo na nešto, onda i devojka ima, a ako je to loše onda je podjednako loše bez obzira na to ko to radi. Ja to čak i pominjem u nekim pesma, ne ovako direktno, to se malo latentnije provlači kroz moju muziku, na pr. pesma Iskušenje priča o obostranim manam i vrlinama i jednog i drugog roda.

Ja ne zauzimam strane, ali se kao muškarac obraćam suprotnom polu. Voleo bih da se nađe neki ženski MC da uzvrati, da odgovori na to, što da ne.

Emancipacija žena najviše zavisi od samih žena a ne samo od muškaraca. Žene moraju da nastoje da se bore za svoja prava. Kad jedna devojka spava sa deset tipova prvo će devojke da kažu – a, ona je kurva, a kada jedan tip spava sa deset devojaka muškarci će da kažu – bravo, švaleru, šmekeru. Tako da, jedne druge treba da ohrabruju i podržavaju i kritikuju i izvode na pravi put. Treba da postoji međusobna solidarnost unutar jednog pola.

A „gija na suvozačkom“?

To je pesma Tange i keš. To je karikatura jednog profila ljudi koji je evoluirao ovde tokom 90ih godina. Sarkazam. Par ljudi je pokušalo da me kritikuje zbog te pesme kako se ja kitim tuđim perjem, ali ja sam daleko od toga. Ja sam student prava i nema veze sa kriminalom ili tako nečim. Ko god da posluša pesmu shvatiće da je to sprdnja i ironija. Nije muzika ta koja će da navede na nešto loše ako je neko sklon da posrće. Nisu muzičari krivi za neku opštu demoralizaciju srpske omladine. To je malo naivno.

Živiš li od muzike?

Ne, ne. Jako je teško živeti od muzike, moram da radim sa strane, da se snalazim, da zarađujem jer od muzike ne možeš. Može nekada da kane neka lova tu i tamo, ali to nije zagarntovano i ne možeš da se osloniš na to, to nije konstantan priliv novca.

1 komentar

Objavljeno pod Grad Niš

One response to “Ja volim i poštujem žene

  1. Anonimni

    ma strule najjaci si

Ostavite odgovor

