Uzmi sve što ti Internet pruža (ili praktična primena Marketinga društvenih medija)

Praktična primena Marketinga društvenih medija

Marketing društvenih medija je pogodan za svakoga. Od malih, srednjih, a bogami i velikih preduzeća, preko NVO-a, političkih partija, pa sve do različitih formalnih i neformalnih grupacija ljudi i pojedinaca. Neki od primera su: Coca-Cola, Metallica, Dalaj Lama, NBA.

Odakle biste počeli? Šta biste prvo uradili? Koliko uopšte razmišljate o tome da krenete u takvu priču i steknete iskustvo?

Pre svega: Mladi izviđači!

Da biste što bolje shvatili priču o Marketingu društvenih medija potrebno je da prvo dobro izvidite situaciju. To znači da pregledate što više različitih blogova. Bitno je da obratite pažnju na komentare koje ostavljaju posetioci pošto ćete na taj način najbolje ukapirati šta je u žiži pažnje. Takođe pratite i sve što ljudi postavljaju na društvene mreže. Nikako se nemojte ustručavati da koristite svemoćni Google (O hvala mu)!

Korak 1: Blogu hvala!

Kada ulazite u priču o Marketingu društvenih medija prvo treba da napravite dobru infrastrukturu. Osnova te infrastrukture jeste vaš veb sajt. Ukoliko nemate sajt, postoje mnogi načini da postanete ponosni vlasnici jednog. Neki od ovih načina iziskuju velika finansijska sredstva (angažovanje profesionalaca), za neke od njih ne treba mnogo novca (plaćanje sopstvenog domena i hostinga), a neki su potpuno besplatni (Blogger.com, Blog.rs itd).

Naša preporuka je da prvo napravite blog. Blog je, prosto, on-line dnevnik u kome autori iznose bilo šta što misle da je interesantno za publiku ili prosto zato što to žele. Sadržaj bloga može biti različit, od jednostavnih hiperlinkova, kratkih članaka sa komentarima i ocenama, pa sve do obimnih tekstova.

Korak 2: YouTube Myspace and I’ll Google your Yahoo!

Sledeći korak je kreiranje profila na društvenim mrežama. Pomoću njih ostvarite kontakte i razmenite zajednička interesovanja.

Najpopularnija mreža je Facebook, koja u Srbiji ima preko 1.500.000 korisnika sa velikom tendencijom rasta. Ta činjenica govori koliko je neophodno imati profil na njemu.

Twitter je sledeća društvena mreža na koju treba obratiti pažnju, iz razloga što ona na zapadu preuzima primat u sferi Marketinga društvenih medija. Moguće je postavljati statuse u dužini do 140 karaktera, što dovodi do toga da  se suština poruke prenosi na što kraći i jasniji način.

Još jedna popularna mreža u Srbiji je Myspace koji je više pogodan za muzičku industriju (Bendove, DJ-e itd).

Youtube je društvena mreža pogodna za “kačenje“ video materijala, možete postaviti besplatno vašu video reklamu (Reklama za Samsung fotoaparat) koja će biti dostupna široj publici.

Postoji još mnogo društvenih mreža, ali mi smo pomenuli samo najpopularnije u našem regionu.

Kada ste napravili ovu infrastrukturu bitno je da povežete sve njene delove. Suština je da se na vašem sajtu nalaze na vidljivom mestu linkovi ka vašim profilima na društvenim mrežama. Jedan od primera je sajt od popularne pevačice Britney Spears.

Korak 3: Prijatelji, braćo, kumovi!

Izgradnjom ovakve infrastrukuture dobili ste dobru osnovu za kreiranje kampanje putem Marketinga društvenih medija. Ovde se priča ne završava, tek počinje.

Kada ste jednom stvorili tu osnovu (vaš blog), i povezali ga sa društvenim mrežama, sledeće što treba da uradite je da pronađete istomišljenike. Da bi ste zainteresovali što veći broj korisnika, naša preporuka je da pomažete. Pišite članke koji će drugima biti od koristi (kao što je ovaj npr).

Najvažnije je da što više komentarišete pošto na taj način ulazite u interakciju sa vašom „publikom“. To ne znači da treba da učestvujete u komentarisanju samo svojih članaka, idite i na druge blogove i budite aktivni i tamo. Što se više vaš glas bude čuo u prostoru u kome želite da poslujete, bićete uspešniji.

Preuzeto od naših prijatelja, sa sajta Prljava posla

Advertisements

Ostavite komentar

Objavljeno pod Nauka i tehnologija

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s