Facebook Profile vs. Group vs. Fan page – Večita dilema

Ukoliko Facebook ne koristiš isključivo za FarmVille, PetVille, YoVille i ostale “vilove”, već putem ove Internet stranice želiš da se oglašavaš ili na bilo koji način informišeš veći broj ljudi, postoji više načina da to uradiš. Generalno postoji zabluda da je svejedno da li ćeš napraviti profilgrupu ili Fan page, ali kako kaže naš istaknuti estradni umetnik Džej Ramadanovski “Nije svejedno!”.

Facebook Profile vs Group vs Fan page - Vecita dilema

Ljudi često greše i Facebook profil vide kao najbolji metod za promociju svojih kompanija, biznisa, organizacija, akcija ili bilo čega sličnog što žele da promovišu. Ovakvi profili namenjeni su za komunikaciju između prijatelja, poznanika, potencijalnih ljubavnika/ca i poprilično su nezahvalni za promovisanje nekog biznisa. Organizacije malo teže mogu da pruže osnovne informacije o polu, datumu rođenja, bračnom stanju, stepenu obrazovanja, političkim i religijskim stavovima, omiljenoj knjizi, filmu, itd.

U našem okruženju postoji mnogo ovakvih primera (Ministarstvo za dijasporu Vlade Republike SrbijePunk muzejNedeljnik Vreme), a mi to pripisujemo nedovoljnoj upućenosti o mogućnostima Facebook-a.

Sve ovo i nije toliko problematično, koliko trenutak kada se dostigne 5000 prijatelja pošto je to maksimum koji Facebook dopušta. Možda ovo nekome može delovati kao veliki broj, ali nikada ne znaš u kom pravcu će ići tvoj biznis, pa zašto onda napraviti grešku i ograničiti sebe u startu.

Bolje rešenje od profila je Facebook grupa, ali i ona ima svoje nedostatke. Broj članova grupe nije limitiran na 5000, ali ona gubi funkcionalnost ukoliko se ova cifra prekorači. Ti, kao kreator i administrator grupe, gubiš pravo da svojim članovima šalješ poruke i u tom pogledu postaješ ravnopravan sa svim ostalima u grupi. Možeš i dalje da pišeš po Wall-u, ali ljudi generalno ne posećuju grupu više od nekoliko puta godišnje, pa aspekt promovisanja gubi smisao.

Ubedljivo najkorisnija forma koju Facebook nudi je Fan page. Možda na prvu ruku liči na grupu, ali se ipak razlikuje. Fan page nudi mnogo više opcija za personalizaciju. Jedna od razlika je to što možeš da pišeš statuse (bitno je ne preterati sa njima pošto to može da dovede do negativnog efekta). I on ima Wall i prostor za diskusije, ali može imati mnogo više kao što su razne aplikacije, Flash i dopušta HTML editovanje. Iz tih razloga Fan page može da liči i na veb sajt (Red BullMadonnaMozilla Firefox ). Još jedna stvar koja je odlična jeste opcija za administatore koja se zove Insights. Ova opcija ti omogućava uvid u svu statistiku vezanu za Fan page. Od pola i godina fanova, preko država i gradova odakle su, pa sve do toga koliko njih se prijavilo i odjavilo i u kom vremeskom periodu. Ovo sve je veoma bitno kako bi se uspostavila što bolja interakcija sa fanovima.

Ukoliko želiš da izgradiš prisniji odnos sa svojim fanovima i kako bi ih motivisao da se opet vrate, mislimo da je Facebook Fan page prava stvar za to.

U nastavku je prikazana tabela koja uporedo prikazuje sve tri opcije.

Facebook Profile vs Group vs Fan page

Ukoliko želite više da se informišete o ovoj temi preporučujemo vam sledeće sajtove koji su i nama poslužili kao inspiracija da napišemo ovaj članak: Wild Apricot;MashableIstok PavlovićSearch Engine Journal.

Preuzeto od naših prijatelja,  sa sajta Prljava posla

Advertisements

Ostavite komentar

Objavljeno pod Nauka i tehnologija

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s