Violinistkinja zlatnih ruku

Nišlijka Katarina Vulović osvaja Evropu melodijama svoje violine

Rođena je u Konstantinovom gradu pre dvadesetpet godina. Afinitete prema muzici ispoljava rano. Sa nepunih šest godina, malim, mršavim rukama uzima violinu i tada počinje njeno penjanje ka zvezdama. Osnovno i srednje obrazovanje stiče u svom rodnom gradu. Kao što biva sa talentima, sa sedamnaest godina odlazi u veći grad. Upisuje Akademiju umetnosti u Novom Sadu. Studira odsek za violinu u klasi profesorice Evgenije Kravceve.

PIŠE Svetlana Rajković

Za vreme studija nastupa na raznim koncertima sa svojim kolegama. Sa dvadesetdve godine dobija diplomu Akademije i vraća se u svoj Niš. Zaposlenje dobija u istoj onoj srednjoj školi u kojoj je pre samo nekoliko godina sedela u školskoj klupi. Kao profesor violine, upisuje postdiplomske studije na Muzičkoj akademiji u Skoplju u klasi profesora Olega Kondratenka.

Katarina kaže da je njena ljubav prema muzici potekla iz porodice, ali da niko nije uticao na njeno životno opredeljenje.

– Mama Radmila predaje solfeđo, a tata Slobodan klavir. Na poslu su mi kolege, kod kuće roditelji. Uvek su me podržavali, ali nisu insistirali da sviram violinu. Jednostavno, to sam oduvek volela, kaže Katarina.

Ova mlada Nišlijka pred publikom govori kroz zvuke svoje violine. Oni su najbolji pokazatelji onoga što je uradila u životu, ističe. Tako je 2008. godine osvojila prvo mesto na Internacionalnom takmičenju za violonu i čelo u španskom gradu Mursiji. Na ovom takmičenju trijumfovala je u konkurenciji mladih violinista do 25 godina iz Španije, Švedske, Češke, Poljske. Sa takmičenja donela je lepe utiske u Srbiju, ali i novčani deo nagrade od 1.500 evra. Kako kaže, i od umetnosti može da se živi, teško, ali ipak može ukoliko se uloži trud, žrtvuje slobodno vreme i voli ono što se radi. I sada vežbam. Bez obzira da li sam radila u školi ili ne, obavezno vežbam kod kuće. Ne postoji dan, a da ne uzmem violinu u ruke i odsviram nešto, kaže kroz osmeh Katarina.

Njena violina vodila je na put po Srbiji, ali i Evropi od malih nogu.

– Nastupala sam u mnogim gradovima Srbije i imam lepa iskustva. Svirala sam i u Makedoniji, Španiji, Grčkoj, Italiji, Bugarskoj.

Prošle godine, učestvovala je na NIMUS-u, jednom od najznačajnijih muzičkih festivala u Srbiji. Svirala je na svojoj neizostavnoj violini sa pijanistom Andrijom Mamutovićem. Izvodili su dela Bramsa, Griga i Franka. Aplauz u prepunoj sali Niškog simfonijskog orkestra, nije izostao.

– Do sada su me pratile kolege iz Niškog simfonijskog orkestra i Studentskog kulturnog centra u Nišu. Već četiri godine nastupam u kamernom sastavu sa Markom Kostićem, profesorom violine u Muzičkoj školi u kojoj radim, ali nastupam i kao solista, dodaje Vulovićeva.

Svoju ljubav prema muzici, prenela je i na svoje učenike.

– Vodila sam nekoliko učenika na razna takmičenja i postigli su veoma dobre rezulatate. Prezadovoljna sam. S obzirom na to da sam maltene na početku profesorske karijere, zadovoljna sam onim što su moji učenici pokazali na takmičenjima. Njihov uspeh je i moj uspeh, naglašava.

– Trudim se da učenicima ne bude dosadno na mojim časovima, da ih podstaknem da što više rade i napreduju. Mislim da sve više uspevam u tome.

Katarina Vulović jedna je od retkih talentovanih violinistkinja koja je odlučila da svoje znanje prenese sugrađanima i ostane u zemlji. Imala je prilike da ode van, ali nije želela. Kaže da je lepo putovati, upoznati kulturu drugih naroda, njihove običaje, razmeniti iskustva sa kolegama iz drugih zemalja, ali nema ničeg lepšeg nego biti u svom gradu pored ljudi koji te vole i koje voliš.

1 komentar

Objavljeno pod Grad Niš

One response to “Violinistkinja zlatnih ruku

  1. Povratni ping: SADRŽAJ PRVOG BROJA « Mladi 018

Ostavite odgovor

