Diploma kao ukras

Gde posle studija: ni za najbolje studente nema mesta na fakultetu

U toku studija, profesori su pričali da imaju malo kolega na odseku za pedagogiju. Najčešće su jedni te isti profesori predavali po četiri, pet predmeta. Svako od nas se nadao da će posle studija moći, kao dobar student dobiti posao na fakultetu.

PIŠU Aleksandra Gavrilović i Ana Stanković

Diploma fakulteta je uvek tražena, ali sama po sebi nije nikakva garancija za siguran posao i uspeh. Prema podacima Nacionalne službe za zapošljavanje broj nezaposlenih akademski obrazovanih osoba u Srbiji je iz godine u godinu sve veći.

u 2008. godini u 2009. godini u 2010. godini ( do 31.marta)
31.553 osoba 36.606 osoba 40.207 osoba

Snežana Pešić, diplomirani pedagog, “tek”  tri godine od završetka fakulteta ne može naći posao u svojoj struci.

Još uvek nemam nijedne ponude za posao u struci. Nas desetero je diplomiralo u roku, a samo jedna kolegnica je imala sreću odnosno vezu da se zaposli. Mi ostali i dalje se nadamo istoj takvoj sreći – naglašava Snežana.

Kada je pocela da studira bila je kako kaze presrećna nadajući se da će jednog dana raditi ono sto zeli. Međutim, kako vreme odmiče , Snežana sve više obraća pažnju i na poslove, koje ne samo da nisu u njenoj struci, već ne zahtevaju diplomu fakulteta

– Kada sam upisala fakultet imala sam veliku želju i volju da ga što pre završim, međutim kada sam diplomirala stvarno nisam znala šta ću da radim sa tom diplomom. Stalno prelistavam oglase po novinama, u nadi da ću naći posao u svojoj struci. Nažalost, ono što sam uspela da nađjem jesu poslovi koji nemaju nikakve veze sa pedagogijom – objašnjava Snežana.

Ni fakultet, nije pomogao svojim studentima. Šansu za posao ne dobijaju čak ni studenti generacije.

– U toku studija, profesori su pričali da imaju malo kolega na odseku za pedagogiju. Najčešće su jedni te isti profesori predavali po četiri, pet predmeta. Svako od nas se nadao da će posle studija moći, kao dobar student dobiti posao na fakultetu. Nažalost, ni za najbolje studente nije bilo mesta – naglašava Snežana.

Ona se ne nada da će dobiti pomoć od biroa za zapošljavanje.

– Niko koga znam nikada nije imao koristi od njih. Sigurna sam da me sa biroa nikada nece pozvati za posao. Niti ja znam , niti sam čula od prijatelja da su pozvali nekog svršenog akademca da radi u svojoj struci. Pokušala sam da dobijem plaćeni pripravnički staž preko njih, ali i to nisam uspela. – žali se Snežana.

Osobe oko nje joj ne daju podršku. Niko od njih nije video koristi od svojih diploma, pa pokušavaju i nju ubediti da što pre odustane od sulude ideje da će naći posao u struci.

–          Moja porodica, pa čak i prijatelji na moju nezaposlenost gledaju veoma pesimistički. Umesto da me ohrabruju, oni pokušavaju da me ubede da je bolje tražiti bilo kakav posao jer u našem gradu nikada neću naći posao pedagoga. Naravno, neću tako lako odustati od pedagogije ali ću najverovatnije potražiti privremeni posao kako bih imala dovoljno za trošak – kaže Snežana.

Više informacija o poslovima na :

www.jobfairnis.rs

www.nsz.gov.rs

http://poslovi.infostud.com/

www.posao-srbija.com

www.lakodoposla.com

www.biznisinfo.com

www.vasposao.com

www.job.co.rs

www.sviposlovi.com

1 komentar

Objavljeno pod Omladinska politika

One response to “Diploma kao ukras

  1. Povratni ping: SADRŽAJ PRVOG BROJA « Mladi 018

Ostavite odgovor

